8 Nisan 2008 Salı

TARATOR



Kardeşimin ve benim en sevdiğimiz mezelerden biri olan Tarator soframızda çok sık yer alır. İşte bizim tarif:
TARATOR
1.5 su bardağı çekilmiş ceviz içi
1.5 su bardağı çekilmiş ekmek içi
4 yemek kaşığı domates salçası
5 yemek kaşığı ayçiçek yağı
2 silme çay kaşığı tuz
2 silme çay kaşığı kimyon
4 diş sarımsak rendesi
1 çay kaşığı acı toz biber

Tüm malzeme bir güzel karıştırılır. Servis tabağına alınır. İster yukarıdaki gibi haşlanmış yumurtadan çiçek yaparak ister yüz yaparak süslenir.
Not: Tarator malzemelerinin birbiri ile iyice özdeşleşmesi için ikramdan en az 6-8 saat ama en güzeli 1 gün önceden yapmaktır. Ertesi gün daha harika oluyor inanın.

4 yorum:

  1. Ayyyy ne kadar güzel görünüyor bu şekil olarak, görüşünüş muhteşemmmm kimbilir tadı nasıl olmuştur, hemşerim harikasın valla ellerine sağlık...Bu arada benim adıma böcüke teşekkür etmen çok güzel bir jest, ben teşekkür ederim canımcım... Ama bizim seninle burçlarımız uymamış o da uysa tam olacakmış :))) Canım İzmirliler olarak bende buluşalım diyorum, inş. isteyen kişiler olursa sende gelirsen sevinirim öpüyorum seni görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  2. Selam şekercim,
    Surat hali de ayrı bir güzel olmuş.
    Ellerine sağlık.
    Öptüm canım.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerinize sağlık tarator çok güzel görünüyor.Hele süslemesine bayıldım.Amaaaa en çok hoşuma giden de balık davet sofrası oldu.Özenle hazırlanmış belli ellerine sağlık....


    lezzetmutfağı....

    YanıtlaSil
  4. merhaba
    arap bebeğe bayıldım. aynı şekli bende havuç salatasına uyguluyorum.ve palyoço şekli veriyorum.çocuklar bayılıyor.
    ellerinize sağlık
    www.anilarvemutfagim.blogcu.com

    YanıtlaSil