5 Nisan 2008 Cumartesi

FAVA SADE YA DA NANELİ

















FAVA
Favayı genelde göz kararı ölçüler ile yapıyorum.
250g kuru iç baklayı bir güzel yıkadım. Bir tencereye koydum, tencereniz ne kadar derin olursa o kadar iyi, zira kaynarken sıçrıyor. Üzerini bayağı geçecek(en az 3-4 parmak geçecek kadar, sanırım 1-1,5 litre arası)kadar su ilave ettim. Yarım çay bardağı kadar zeytinyağı ekledim. Dörde böldüğüm 2 orta boy kuru soğanı, biraz tuz ekleyip, suyunu çekinceye kadar pişirdim. Değişiklik olsun diye isterseniz favanız pişerken içine 1-2 tatlı kaşığı kadar kuru nane de ekleyebilirsiniz. Sonra blendarla ezdim. Favamız hazır.

Yukarıda değişik zamanlarda yaptığım 3 fava fotoğrafını görüyorsunuz. İlk ikisi kuru naneli, diğeri sade.


Siz de şekilli yapmak isterseniz; uygun gördüğünüz kapları sudan geçirip ıslatın. Favayı sıcakken kaplara koyun. Oda sıcaklığında soğuduktan sonra buzdolabında da durup iyice soğumalarını bekleyin. Sonra favalı kapların altını sıcak su buharında tutup kapları ağızlarının üstüne servis tabağını getirip beraberce yavaşca ters çevirip servis tabağına çıkarın. Dilediğiniz gibi süsleyin.
Birine de yumurtadan çiçek yapmıştım. Yumurtadan çiçek için yumurtayı haşlayın, kabuklarını soyduktan sonra beyazını eninden ortadan ikiye sarısına zarar vermeden kesin. Sarısını ortadan ikiye bölün ve mezenizin üzerine koyun. Beyazlarını yapraklar için kesin, ben bunu bir aletim var onunla yapıyorum. Maydonozdan sap ve yapraklarını yapın. Bir de her meze yaptığımda az ölçü tarator yapıp bunu da süs olarak kullanıyorum, tarator ile kızım uğur böceği yaptı:))))


Şık bir sunum, leziz bir ikram...


Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. baklaya bayılıyorum kuru yaş her türüne..fava yapmazsam eger değişiklik olsun diye kuru baklayı zeytinyağlı ve dereotlu pişiriyorum o da çok güzel oluyor...sevgilerimle canımm:))

    YanıtlaSil