29 Şubat 2008 Cuma

LORLU KURABİYE



Porselen Demlik Çay Saatleri Etkinliği'nin 16.'sını papatya68.blogcu.com düzenliyor. Ben de bu tarifle katılmayı uygun gördüm. Bunu daha önce de yapmış ve blogcuda yayınlamıştım. Geçen sefer üzerine glaze yapıp şeker yerleştirmiştim. Bu sefer de yuvarlak değil değişik şekiller denedim.
Çok leziz ve uzun süre bayatlamayan bu kurabiyeleri hepinizin çok seveceğini düşünüyorum. Afiyet olsun.


LORLU KURABİYE
Hamuru için:
150 gr. margarin veya tereyağı(oda sıcaklığında erimiş)
3 su bardağı un
2 su bardağı toz şeker
250 gr. tatlı lor peyniri
1.5 çay kaşığı şekerli vanilin
1/2 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı hamur kabartma tozu

Fırını 175 derecede ısıtın. Büyük bir kabın içinde tüm hamur malzemelerini karıştırın ve hamur haline gelene kadar yoğurun. Fırın tepsilerine yağlı fırın kağıdı serin. Küçük hamur parçalarına dilediğiniz şekli verip tepsiye az aralıklarla dizin, fırına verin(orijinal şekli çok küçük yuvarlaklar). Yaklaşık 10-15 dakika içinde altları açık kahverengi olunca fırından alın.
1 dakika soğusunlar, sonra telin üzerine alın tamamen soğusunlar.

6 yorum:

  1. SELAM CANIM TARİFİNİ ALDIM ELLERİNE SAĞLIK KATILIP BENİ SEVİNDİRDİĞİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER SEVGİYLE KAL

    YanıtlaSil
  2. Selam canım,
    Ellerine sağlık. Nefis görünüyor kurabiyelerin.

    Rahatsız olan kayınvalidem bitanem. Kemoterapi sürdüğünden, birçok sorun yaşıyoruz.

    Görüşmek üzere canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. CANIM
    Ellerine sağlık çok nefis ve çok cici görünüyor kurabiyelerin

    sevgiyle kal
    mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  4. Canumunnn içi,

    lorlu kurabiyeyi pek severim. Daha öncedende hatırlıyorum... İçine damla sakızı olursa bir tepsiyi kendi başıma silip süpürebilirim. :)))

    ellerine sağlık datlum gıymatlum .. :)

    sevgiler

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  5. canım miisss gibi olmuş bu kurabiyeler..ellerine sağlık..öpüyorum..iyi hafta sonları dilerim...

    YanıtlaSil
  6. içinde peynir olan herşeye bayılıyorum...ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil