21 Şubat 2008 Perşembe

TAŞ KEKten ÇİLEKLİ KEKe-Aşık Eden Tarifler Etkinliği









Kuş'un Mutfağı harika bir etkinliğe imza atıyor. Ben de tam bu etkinliğin amacına uygun AŞIK EDEN bir tarifle karşılarınızdayım...Aşkı için acı tuzlu kahve içenlerin hikayesini duymuşsunuzdur..Benimkinde ise kek var...Daha önce paylaştığım eski bir hikaye ama bu etkinliğe yakışacak diye düşündüğümden tekrarlamayı arzu ettim.


BUYRUN BENİM AŞK HİKAYEME;

90'ların sonlarına doğru yemek işinden sonra pasta kek işine el atmıştım. Bir akşam iş çıkışı eve geldiğimde gene üzümlü kakaolu bir kek yapayım dedim. Elime geçen ilk tarifi uyguladım, keki fırından çıkardım, masaya getirdiğimde görüntü süperdi. Ancak keki bıçak kesmiyordu..
Yaaa....bu niye böyle taş gibi olmuştu? Aslında tadı hiç de fena değildi, dişleriniz keserse.. Kek fırındayken Gündüz ve Uğur aradı. O zamanlar Gündüz ve Uğur'la geziyorduk. Arabayla gelip beni alacaklardı. Ben bir taraftan kek olurken bir taraftan hazırlanmıştım. Onlara vermek üzere 2'şer dilimle birlikte aşağıya indim. Beni aldılar, "size kek yaptım" diyerek onlara kekleri verdim. "Biraz sert olmuş ama tadı güzel" diye de ilave ettim. Gündüz yarısını yiyip teşekkür edip, Uğur kakaoluya bayılır deyip kalan yarısını Uğur'a uzattı. Uğur da gülümseyerek aldı. Sonra gezdik, güldük, eğlendik...
Benim için kek olayı buydu. Benim gördüğüm perde buymuş aslında. Başka bir perde de gizlice oynanıyormuş..
3 yıl sonra:
Arkadaşlığımız aşka dönüştü, birdenbire, ansızın...Uğur'la çıkmaya başladık. İşte o zaman Gündüz o kek olayının arka yüzünü anlattı. Meğersem Uğur o zamanlar da beni beğeniyormuş. Bunu bilen Gündüz Uğur'un beni üzemeyeceğini ve kur yapacağını bildiğinden o keki Uğur'a yesin diye mahsus vermiş, amacı Uğur'u müşkül duruma düşürmek. Ama Uğur da hiç renk vermeden almış ama bir ısırıktan sonra çaktırmadan keki arabanın kapısındaki yan göze atıvermiş...
"Amma taş kek'ti" diyen Gündüz ve Uğur'la bu olayı yıllarca andık. Ne zaman kek yapsam "Yemeyiiiizzz" diye peşin peşin reddederlerdi. Adım"Taş Kek"çiye çıkmıştı...

Geçen gün yaptığım bu keki eşime yedirince gene bu anım canlandı.

Uğur'u, Gündüz'ü, Müge'yi andım.
Çilekli kekimi Uğur yedi.(Uğur'la evlendim) Çok beğendi.
Gündüz'e ikram edemedim(vakitsizce aramızdan ayrıldı, çok özlüyoruz) Yese "eline sağlık Banucuğum, gene çok güzel yapmışsın" derdi.
Mügeye ikram edemedim, yese de beğense de gene de bana taş kekçi demeye devam ederdi.

Göz yaşlarıma hakim olamıyorum, işte kekim. Nefis bir tarif....



ÇİLEKLİ KEK
Malzemeler:
175 gram margarin 1 su bardağı toz şeker 3 adet yumurta 2 su bardağı un 1 paket kabartma tozu 1 paket vanilya 200-250 gr. Çilek (ben 1.5 su bardağı kadar çilekle yaptım)1 çay bardağı ince çekilmiş fındık veya ceviz

HAZIRLANIŞI
1. Margarini oda sıcaklığında yumuşatın.
2. Çileklerin saplarını ayıklayın ve yıkayın. 10 tanesini ayırın. Diğerlerinin üzerine 1 yemek kaşığı toz şeker serpin ve10 dakika bekletin. Tencereye öylece alın ve 1 taşım kaynatın. Blenderdan geçirip çilek sosu haline getirin.
3. Oda sıcaklığında beklettiğiniz yumurtaları ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar mikser veya çırpıcı yardımı ile çırpın.
4. Daha sonra içine, oda sıcaklığında yumuşattığınız margarini ekleyip, çırpmaya devam edin.
5. İçine, unu, kabartma tozunu ve vanilyayı bir süzgeç yardımı ile eleyerek ilave edin.(daha çok kabarması için)
6.En son olarak da hazırladığınız çilek sosunu ve cevizi(veya fındığı) içine dökün ve iyice karıştırın.
7. Sıvı yağ ile yağladığınız kek kalıbının içine kek hamurunu döküp, düzeltin.
8. Ayırdığınız 10 adet çileği ortadan ikiye kesip, kek hamurunun üzerine yerleştirin.
9. Keki, önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirin.
10. Pişen keki kendi kalıbın içinde 5 dakika bekletip, servis tabağına çıkarıp, soğuk olarak servis edin. Bekletmezseniz, keki kalıptan çıkarken parçalanabilir.
11. Arzuya göre krem şanti veya dondurma ile servis edebilirsiniz.


8 yorum:

  1. Merhaba canım

    Ne duygulu bir hikaye imiş, sanki masal dinler gibi okudum, arkadaşın için çok üzüldüm. Kek çok nefis ve şık duruyor, bir zamanların ünlü taş kekçisi tatlı bayan, ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bu güzel yazını çok net hatırlıyorum cins fikirli. arkadaşınıza Allaha rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  3. Ayy ne kadar orjinal bir kek bu böyle görünüşü sıcacık.Ayrıca ben o öpüşen çilekleri yerimmmm:)desemde inanmı alerjim var çünkü:(Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Hikayenin başini yüzümde kocaman bi tebessümle okudum ama sonunda gözlerim dolu dolu oldu.Arkadaşının mekanı cennet olsun.Kek de çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Canim beni de basta gülümsettin şimdide çok hüzünlendim..Sizi tanıstıran böyle güzel bir hikayenin baş kahramanını kaybetmek ne kadar üzücü.Allah rahmet etsin, size sabırlar versin..
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerin dert görmesin..Öyle güzel olmuşki kek..
    Hikayeni bende hem gülerek hem hüzünlenerek okudum..Allah rahmet etsin arkadaşınıza..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Canım merhaba,
    Ben blogcudakş ilk tanıştığımız günlerde senin bu taş kek hikayesini okumuştum hem üzülüp hem gülmüştüm.Hatta sana yorumda yazmıştım. Yine hüzünlendirdin beni.

    Amma çilekli kekin harika görünüyor ellerine sağlık.

    Peki sen nerelerdesin, niye hiç uğramıyorsun, geldim sana tam istediğin gibi uzunca bir yorum yazdım , senden hala tık yok olmuyor ama banucum.Bu kadar sitemin üstünede gelmezsen artık bilmem yani :))))

    Hadi ben kaçtım.
    Berili ve seni öptüm

    Nagehan

    YanıtlaSil
  8. Canım benim hikayeni okurken hem güldüm hem ağladım...
    Kekini de ilk fırsatta deneyeceğim.
    Öpüldün şeker!

    YanıtlaSil