4 Şubat 2008 Pazartesi

KURABİYE SEPETİ///PDÇS ETKİNLİĞİ-13-

Ayol bütün çatlak bakıcılar mı beni buluyor???
Bulmuşlar benim gibi şeker, yiyip içen keyif yapan tatlı kadını, bebişi de sağlıklı eh biraz oyuncu....Allah bazı insanları şaşırtıyor sanırım, bana da şaşırmışları denk geliyor.
Bugün 3. bakıcı başladı. Herşey iyi olacak iyimserliği içindeyim gene. Oryantasyon programı var bugün evde. Evi, bebeği tanıma, izleme, görme çalışmaları yani. En baştan kuralları koyduk, uyumlu. Ona ayrı tuvalet, ona özel oda verdik. Adapte olacak gibi.Bu seferki çabuk öğrenecek gibi.
Kendimi Ömercikle Ayşecik filminde dadıları kaçırıp kaçanların fotoğraflarının üzerine çarpı atan o ev ahalisi gibi hissediyorum. Ama ben kaçırmıyorum, kendilerini kovduruyorlar.
En sonuncusunun vukuatları bini aşınca hayatımda ilk kez hiç hastalanmayan çöplük midem sinirden hasta oldu, 4 gün bişey yiyip içemedim, reflü olduğumdan şüphelenmeye başladım. Sağlık elden gitmeye başlayınca keskin sirke küpüne zarar misali, korkuyla sakin kalmaya çalışıyorum. Allahtan evdeyim ve kendi eğitme ve görme şansım var. Kamera da koyduk eve. Güvenene kadar bir yere kımıldamıyorum.
Ama şimdi düşündüm de yazsam matrak gelebilir bazılarına...ama bakıcıdan çeken anneler küplere bineceklerdir...Fazla hatırlamak istemesem de durun size birkaç örnek vereyim.
1)Ona gösterdiğimiz odada(çocuk uyuduğunda oturacak vakti olunca dinlensin diye)2 saat horul horul uyuması!!!!
2)3 kez ocağı açık unutması
3)Taşan çay suyunun ocağı söndürdüğünü farketmemesi
4)Sabah kahvaltısında 3 bardak çay içip öğle yemeğine kadar 1 nescafe ve 1 türk kahvesi içecek zaman yaratması.
5)Evdeki tüm dergileri okuyacak vakit yarattığı gibi elimden gazeteyi alıp okuması(çocuk uyanıkken)
6)Çocuk uyurken 2 saat kitap okuması, akşama ben yemek pişirirken...
7)kolu ıslak olan çocuğu 2 saat farketmeden öyle dolaştırması
8)kendime yaptığım toniği elinde pamukla gelip bana da sür demesi
9)Yarım saatte kahvaltı yaptırdığımı gördüğü halde kendi yedirmeye başladığı 3.günün sabahı kahvaltıya oturmalarının ardından 5 dakika sonra "bu yemiyor" demesi
veee en sinirlendiğim son nokta; ben bilgisayar başına geçtiğimde onun da eline bişey alıp okuması...Ulen bu esnada çocukla kim ilgilenecek....Aaaaa...olur mu anneyle bakıcının ortak hobi saati...Sen dur bakalım bebek, al bu sakızı...olmadı mı, durmuyor musun, ama bak ben bu dergiyi okumalıyım-cosmo-,sakızın üstüne de al şu şekerleri..
Nerde o tatlı, uyumlu, herşeye karışmayan anne?????Yok gitti, zıplıyor, hem de bakıcının üstüne doğru................
Neyse gelelim bu tarife, bu tarifin de anısı var, ben bunu yaparken çocuğun yanından koşarak gelen bakıcımız "ay bunu görmem gerek" demişti. HÖNK!!!!

KURABİYE SEPETİ




8-12 kişilik

Hamuru için:

3 çorba kaşığı oda sıcaklığında bekletilmiş tereyağı


1 adet yumurtanın akı


3 çorba kaşığı toz şeker


1 çay bardağı sıvı yağ


1 su bardağı yoğurt


3 çorba kaşığı sirke


1 paket kabartma tozu


1 çay kaşığı tuz


Aldığı kadar un



İç(elmalı harç) için :


2 adet tatlı elma


2 yemek kaşığı margarin


Yarım çay bardağı portakal suyu


1 yemek kaşığı bal


Yarım su bardağı toz şeker


Yarım su bardağı kuru üzüm


Yarım su bardağı parça ceviz içi


1 tatlı kaşığı tarçın


Üzeri için:


1 çorba kaşığı sıvı yağ


1 adet yumurtanın sarısı

Yapılışı:

Hamuru hazırlamak için, un hariç tüm malzemeyi geniş bir kaba alıp karıştırın. Üzerine azar azar un ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın. Hamuru üzeri örtülü olarak yarım saat dinlendirin.

Fırını 200 dereceye ısıtın.

İçi için, elmaların kabuklarını soyup küp küp doğrayın. Yayvan bir tencerede veya tavada margarini kızdırıp, elmaları renkleri dönene kadar kavurun. Sonra içine bal, portakal suyu, kuru üzüm ve şekeri ilave edip elmalar ağdalaşana kadar sote edin. Elmalı harç piştikten sonra bir tabağa alıp tezgahta soğutun.



Dinlendirdiğiniz hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp, elinizle avuç içi büyüklüğünde açın. Hamurun tam ortasına , sepetin sapını oluşturmak için, 5 cm uzunluğunda ve araları 1.5 cm olacak şekilde paralel 2 kesik atın. Hamurun ortasına 1 tatlı kaşığı elmalı harç ve 2 ceviz parçası koyun. Kenarlarını bohça şeklinde toplayıp kapatın. Ters çevirip tepsiye yerleştirin(ben tepsiye yağlı kağıt serdim).Üst kısımda kalan kesik yerleri yukarı doğru kaldırarak, sepetin sapını oluşturun. Hamur bitene kadar işleme devam edin. Sıvıyağ ve yumurta sarısını karıştırıp kurabiyelerin üzerine sürün. Önceden ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Ilık ya da soğuk servis yapın.Eğer benim gibi işlemin yarısında sıkılırsanız yuvarlak kurabiyeler de yapabilirsiniz, ancak kapama yerini alta getirin...



Afiyet olsun.

İçi nefis, dışı şahane çok leziz bir kurabiye, kesinlikle tavsiye ediyorum.
www.hunerlieller.net'in ev sahipliği yaptığı PDÇS etkinliğine bu leziz kurabiyem ile katılırken ev sahibine teşekkürlerimle birlikte kolay gelsin diyorum.






























12 yorum:

  1. selam.beni kırmayıp davetimi kabul ettiginiz için teşekkür ederim.tarifinizi siteme ekledim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. merhaba..maılınız bana ulasmadı ulassa muhakkak yayınlardım ama musadenızle sayfanızdan tarıfınızı alıp yayınlayacagım:))
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  3. Kurabiyeler güzel olmuş hatta nefisss de, ben koptum şu bakıcıların meselesine... Sanırım bütün sorunlular sizi bulmuş. Ellerine sağlık. Allah sabır versin. Yine gelirim , sizi de beklerim. Sevgiler By By...

    YanıtlaSil
  4. Cinsfikirlim benimmm, ay bayıldım gülmekten senin bakıcıya..Benim yardımcı hatuna benzettim biran..Oda çaya kahveye pek düşkün..Çoktur karşılıklı sigara tüttürdüğümüz..Ama seninki bakıcı tabii..Ayy tak sepeti koluna herkes kendi yoluna tabiii yaaa. Ben olsam 1. aşamada göndermiştim valla :))))
    Canım benim Allah kolaylık versin sana, dilerim bu bakıcı o bakıcıdır ( yani senin istediğin gibi olanından :)))
    Öptüm seniii..
    Bu arada kurabiye sepetinde enfesss...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Banu'cum evdeki kadın meselesinden epeyce tecrübeli biri olarak nacizane fikrim sadece bebek bakıcısı almamalısın hem ev işi hem de çocukla ilgilenecek birini bul ama bilsin ki görevi önce çocuk...yani çocuk ağlarken ben ütüyü bitireyim telaşında olmasın ama çocuk uyudu ben artık kahvemi içeyim rahatlığını da tanımamalısın..işe de başlasan ya da çalışmayı düşünmesen de ikisi bir arada kadınlar ideal...sana kolay gelsin:))Bu arada bunları kitap yapsak best seller olur mu diye düşünürüm hep:))))

    YanıtlaSil
  6. Çok değişik etkinliğe yakışır bir tarif olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Ben bu sepetlere bayildim Banucum.Ellerine saglik tatlim,öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Selam Banu'cuğum,
    Her seferinde yazıyorum ama bakıcı konusunda bol şans diliyorum sana.
    Ne kadar zor bir şey olduğunu çok iyi biliyorum. Senin şansın bir süre de olsa yanında kalıp, davranışlarını izleyebiliyorsun. Benim, çoğu bakıcımız için bu şansım da yoktu. En fazla Annem 1 hafta yanında kalabiliyordu.

    Karışmak gibi olmasın ama, çalışmak zorunda değilsen yuva zamanı gelinceye kadar sen baksan keşke. Prof.Dr.Haluk Yavuzer 3 yaşına kadar en kötü bakıcı bile, en iyi yuvadan iyidir der. Mecbursan yapacak bir şey yok tabii. Ama kendim yapamadığımdan, çevremdeki herkese söyleme gereği hissediyorum. :(
    Öpüyorum canım. Bu arada kurabiye sepetleri harika görünüyor. Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. canım ellerine sağlık etkinliğe en sevdiğim elmalı kurabiyeler ile katılmışsın umarım iyi sonuç alırsın ama kurabiyeler enfes olmuş benim cin arkadaşım ..kendine iyi bak canım ..görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  10. merhabalar..
    banu ben bakarım diyeceğim çocuğa..:=) bebim yeğene baka baka yarı anne oldum inan ki. ya nasıl insna bunlar ? görev nedir bilmiyorlar demek k. bu arada sen kızarak yazmışsın ama ben gülümseyerek okudum hepsini:=)) bak bak . yuhh diyerek.. ya gerçekten garip bu insanlar.senin yanında bu kadar rahat olan ,evde ev sahibi yokken kimbilir nasıl oluyordur?...

    pastaya bayıldım. görünüş harika!!!! eline sağlık. tadı kimbilir nasıldır.
    huzurlu günler:=)

    YanıtlaSil
  11. aaa okurken gerildim inanırmısın.Henüz çocuğum yok ama,küçükken kardeşime bakan bakıcı keldi aklıma!!annem bamam işte ben daha ortaokuldayım ve ders çalışıyorum veee kadeşim ağlıyor kendisi elinde ayna kaşlarını alıyordu!!!!Asap bozucu.Neyse canım nihayetinde evinizden çıkmış gitmiş artık.Kamera olayıda çok iyi olmuş.Gelelim kurabiye sepetine çok güzel olmuşşş.Ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  12. BAKICI DEGİLDE TAM KAYNANA MODUNDA.
    .ALLAH KOLAYLIK VERSİN.

    YanıtlaSil