27 Şubat 2008 Çarşamba

ETLİ DAMASKUS KÖFTESİ

Bakıyorum da herkes kilolarından şikayetçi, özellikle yemek blogu yazarları tabii:)) Ben kendimi bildim bileli tek ve hep şikayetçi olduğum yönüm kilolarım oldu. Halbuki şimdi eski fotoğraflarıma baktıkça o zaman ne kadar zayıfmışım, neden şikayet ediyorum ki , ah o halime bir dönebilsem diye iç geçiriyorum.
Sabahları yürüyüşe başladım. daha önce güzergahımdan bahsetmiş ve fotolar koymuştum. Bugün gene o güzergahtan geçerken aklıma bir sürü komiklik geldi. Hergün önlerinden geçtiğim beni gören esnafın içlerinden neler düşünebileceğini hayal ettim...
Fotoğrafçı: Üzülme, vesikalığında bir fotoshopla gıdığını yok ederiz.
Unlu mamüller fırınındaki kızlar: Daha çooook yürümesi gerek, dönüşte uğrayıp alır simitleri, poğaçaları, boyozları..Ne işe yarar ki bu kızın sporu.
Büfeci: Bari sabah yürüyüşüne çıktığında yemek dergilerine bakmasa.
Sahilde yürüyenler: Bu kız da spora mı fotoğraf çekmeye mi gelmiş.
Şarküteri çalışanı: Dün akşam götürdüler mezeleri, şimdi eriteyim diye uğraşıyor.
Giyim mağazasında tezgahtar: Ah canım, benim bedenime düşmen için daha çok yürümen gerek.
Simitçi: Niye kumru yok diye kızacak gene.
İşte bana göre esnafın ve gördüklerimin aklından geçenler...
Ne zaman spor yapsam hep daha çok kilo alıyorum, çoook acıkıyorum, ben napıyım...Bakalım bahara kadar, doğumgünüme kadar 3-5 kilo verebilecek miyim???

ETLİ DAMASKUS KÖFTESİ
4 kişilik
MALZEMELER:
1 su bardağı ince köftelik bulgur
1/2 su bardağı ılık su
1/2 çay kaşığı tuz
1/4 çay kaşığı karabiber, kimyon
2 tatlı kaşığı domates salçası
2 tatlı kaşığı tatlı biber salçası
1/2 su bardağı un
1 adet yumurta
Sosu için:
2 yemek kaşığı zeytinyağı
150 gr. az yağlı dana kıyma
3 diş sarımsak
2 adet yeşil sivri biber
1/2 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Köftelerin haşlama suyundan 1/2 su bardağı kadar
YAPILIŞI:
Önemli not: Köfteleri; yemeye yakın(yemekten hemen önce) yaparsanız bir daha ısıtmadan sıcak servisi daha güzel olacaktır:
Bulguru orta boy bir çelik tencereye koyun. Üzerine ılık suyu gezdirip tencerenin kapağını kapatın. Bulgurun ıslanıp yumuşaması için yaklaşık 2-3 dakika kadar bekleyin. Üzerine tuz ve baharatları serpip domates ve biber salçalarını ilave edin. Malzemeleri yaklaşık 1-2 dakika yoğurup unu ekledikten sonra 5 dakika daha yoğurun. Yumurtayı katıp birkaç dakika daha, hamur macun kıvamına gelincye kadar yoğurun. Küçük bir kaseye su doldurup elinizi suya batırın ve köfte hamurundan vişne tanesi büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın.
Hazırladığınız köfteleri, un serptiğiniz bir tepside biriktirin. Büyükçe bir tencereye bol miktarda sıcak su koyup 2 çay kaşığı tuz atın. Su kaynamaya başlayınca, hazırladığınız köfteleri tencereye atın. Yaklaşık 10 dakika sonra haşladığınız köfteler, yavaş yavaş suyun üzerine çıkmaya başlayacaklardır. Köfteleri ocaktan alıp süzerek tencereden çıkarın. Haşlama suyundan 1/2 bardak ayırın.
Sos için; bir tavada zeytinyağında kıymayı sürekli karıştırarak kavurun. Kıyma suyunu çekip kahverengileşince üzerine pirinç tanesi büyüklüğünde doğradığınız sarımsakları ve incecik halkalar halinde dilimlediğiniz biberleri atın. Tahta bir kaşıkla sürekli karıştırarak kavurun. Üzerine salçaları ve ayırdığınız haşlama suyunu ilave edin. Sık sık karıştırarak, sos kaynamaya başlayıncaya kadar pişirin.
Kaynamaya başladıktan 2-3 dakika sonra ocaktan alıp, kıymalı sosu köftelerin üzerine gezdirin.
Afiyet olsun.
(Tarif gazeteden, Sahrap Soysal'a ait.)




7 yorum:

  1. Selamlar,esnafın yorumları deyince çok güldüm.Annemler de birkaç komşuyla geçen yaz yürüyüş yapıyorlardı.Tabi yürüyüş yolu olmadığından,cadde üzerinde esnafın önünden geçiyorlardı.Bir müddet sonra bir sabah esnaflardan biri dükkanın önüne çıkıp yan dükkandakine;abi bu hanımlar da gide gele bayağı inceldiler demiş.hehehehe az gülmemiştik.Bunu hatırladım birden ve yine güldüm.Sevgiler Özlem.

    YanıtlaSil
  2. inanılmaz pozitifsin yaa süper

    YanıtlaSil
  3. Selam canım,
    Diyetle ilgili yazdıklarının tamamı benim için de geçerli. Hele eski fotoğraflarıma baktıkça nasıl sinir oluyorum bir bilsen. O zaman da şişkoyum diye kendime eziyet ederdim. :(
    Allah da kilo öyle olmaz böyle olur diyip verdi kiloları sanki.

    Kilo vermeyle ilgili o kadar çok şey denedim ve o kadar çok kitap okudum ki, artık pek inancımda kalmadı verebileceğime.

    Dilerim kolay bir yöntem bulunur da, hepimiz kurtuluruz fazla kilolarımızdan.

    Köfte için de ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor.
    Sen bu kadar hamaratken diyet yapman bir kat daha zor. Kolaylıklar diliyorum şekercim.

    Öptüm kocaman.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ayy bende yapıcam galibaaa.Ellerine sağlık gece gece canım çekti

    YanıtlaSil
  5. canım beni güldürdün:)benimde içimden geçer böle düşünceler,ondan aynı yollardan gitmem

    annem ve mahallemizin hafif kilolu hanımlarıyla:)sabah sporuna gidiyorlardı,bigün bende takılayım dedim ne göreyim sabah iştahla yürüyorlar spor merkezişne kadar dönüşte dolmuşa biniyorlar

    ayy şekerim bugünlük yeter diyip diyipte gülüyorlar:)
    dehşeye düşmüştüm,okadarcık yolun hesabını yapıyorlar

    sonra da kahve içmeye toplanıyorlar tabii sadece kahve değil önceden hazırlanan hamurişleriyle beraber

    amaaa bizzz öle olmıcaz dimi:)
    benimde hayatımın belli dönemlrinde hep sıkıntım oldu:)
    ama azimli olmak lazım dimi
    inş. başaracağız

    ayyy mektup gibi yorum oldu daha köfte için 1 laf edemedim
    ellerine sağlık canım

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  6. cnm güldürdün beni, keyifle okudum yazını, offff kiloları hiç sorma :( ben de sabah yürüyüşüne başladım inş. verebiliriz sevgiler cnm

    YanıtlaSil
  7. Banu'cum cok hossun,keyifle okudum yazdiklarini.Ah su kilolar bir gitseee...Damaskus köftesi(sanirim diger adi da Sam olmasi lazim)Cok lezzetli bir yemege benziyor,ellerine saglik tatlim.

    YanıtlaSil