16 Şubat 2008 Cumartesi

CEVİZLİ ÜZÜMLÜ EKMEK-BAYAT EKMEKLER ETKİNLİĞİ

Kötü bakıcı kategorisinden iyi bakıcı sınırları içine geçebilince bana öyle çok boş vakit kaldı ki...Kadıncağız üstümdeki tüm yükü aldı. En önemlisi kızımla öyle ilgileniyor ki devamlı "anne kalk" diyerek beni oyuna sürükleyen kızım etrafımda görünmez oldu. Daha ilk haftada akşamları kadının arkasından ağlamaya başladı. Umarım ikisinin karşılıklı sevgileri ve oyunları daim olur.


Tabii birden iş yükü alınan ben büyük bir boşlukta buldum kendimi. Bunu hayal edemeyen ben boş vakit çok olunca plansız programsız ortada kalakaldım. Bir yandan artık ciddi anlamda iş aramaya başlarken bir yandan da uzun süredir yapamadıklarımı gerçekleştirmeye başladım. Eşim bazen ben boş vakit süremin fazlalaştığını ve ne yapacağımı bilemediğimi abarttıkça kitap yazmamı öneriyor..Neyse o benle dalga geçedursun, bu ay eşimle benim için tarihi açıdan önemli bir ay. Biz Şubat ayında çıkmaya başlamıştık. Şubat ayında nişanlanmıştık. Malumunuz bir de Sevgililer günü..Devamlı süprizler yaparak ve kutlayarak geçirdik.

Umarım herkesin Sevgililer Günü güzel geçmiştir. Ama sevgilisi olmayanlar için ne kahredici bir gündür bu bilirim, tesellisi yoktur:)

Gelelim tarifimize, bu tarifi Nükhet Duru'dan öğrendim. Bayat ekmekle yapılan ve ekmeği değerlendirmenin şahane bir yolu. Çok da pratik ve leziz.. "Bayat Ekmekler" etkinliğini düzenleyen http://www.soframiz.com/ sitesinin ev sahibine kolay gelsin diyerek sevgilerimi gönderiyorum. İşte tarifim.




CEVİZLİ ÜZÜMLÜ EKMEK

10-12 dilim bayat normal ekmek(1 somun ekmek)
1 yumurta
1 avuç kırık ceviz(çok ince çekilmemiş)
1 avuç kuru üzüm
2 çay kaşığı hamur kabartma tozu


Ekmekleri incecik ufalayın(ya da robotta kıyın). Ekmeklerin içine yumurtayı kırın. Üzerine diğer tüm malzemeleri ekleyip elinizle iyice karıştırın. Dar ve derin bir fırın kabını çok az yağlayın. İçine malzemeyi koyup 200 derecede kabarıp üzeri kızarıncaya kadar pişirin. (ben geniş bir kap kullandığım için ekmeğim ince oldu).


Kıtır kıtır bu ekmek herşeyin yanına çok yakıştı. Peynir(hellim peyniri, kaşar, vb.) ile çayın yanında veya akşam yemeğinde ikram edebilirsiniz. Özellikle eşim tadını çok beğendi. Sizlerin de beğeneceğinizi umarım.

Afiyet olsun.

7 yorum:

  1. Bakıcı konusunda rahatlaman çok güzel. Planda yaparsın dert etme,
    Şubat ayı kutlamalarınızı tebrik edelim. Okurken kendimle ilgili bir şey farkettim, biz ilk çıktığımız günü kutluyoruz ama nişan gününü kutlamıyoruz. kutlamalar için sebepler yaratmayı seven birisi olarak nasıl atlamışım acaba.
    Tariften önce ben fotoğraftaki mavi tabak, demlik ikilisine bayıldım.
    bayat ekmekler için çözüme her zaman ihtiyacımız var, denenecekler listesinde.

    YanıtlaSil
  2. Çok yetenekli bir tarif olmuş,ben genelde bayatlamış ekmekleri rondodan geçirip buzlıkta saklıyorum,köfte için.Ama mutlaka bu tarifte denenecek.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. canim cok degisik olmus ellerine saglik hemde bayat ekmekler icin harika bir fikir sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Bakıcı macerasını ben keyifle okudum(üzgünüm ama güzel yazmışsınız ne yapabilirm????:::)))
    neyse şimdi durum iyi anladığım kadarıyla...sizin adınıza sevindim...
    ben kızımı büyütürken neredeyse yiyordum kafayı...o zamanlar kamera filan yok...ben casus teyp koymuştum....ooooooooooooo neler çıktı neler....ve de sonunda 3 yaşında iremsu kreşi boyladı::((( ben de rahat ettim...ve de be çalımşmak durumundaydım hani hayati durumlar sebebiyle::))
    Neyse çok uzun oldu AMA YAZMADAN EDEMEDİM....ben takipteyim..
    Sevgiyle kalın...
    İlkay

    YanıtlaSil
  5. Cinsim canımmm, çok sevindim bakıcının iyi çıktığına vallahi :))Aman nazar değmez inşallah :))) Yinede gözün üzerinde olsun ihmal etme cancağızım :)))
    Cevizli üzümlü ekmeğe gelince harikaaa.. Hele resimdeki demlikle tabak takımına bayıldım :)))
    Kadın değilmiyiz mutfak eşyası, nevresim takımı, banyo aksesuarı delisiyiz hepimiz öyle değilmi ?? Ay bide havluya meraklıyımdır :))) Neyse uzatmıyim lafı :)))
    Öpüyorum seni çok...

    YanıtlaSil
  6. Cok güzel ve degisik bir tarif olmus,ellerine saglik Banu'cum,öptüm canim.

    YanıtlaSil
  7. Banucum ben geldim, nasılsın?
    Bakıcı maceralarını okudum, sana yerden göğe kadar hak veriyorum canım.
    Şimdi sen benden yine uzun bir yorum isteyeceksin sıkı dur yazıyorum;
    Canım tatilim hiç güzel geçmedi desem inan, oğlum çok hastalandı, 2-3 gün hastanede uğraştık,serum falan takıldı oralarda. Kına gecesi günü akşama kadar hastanede idik, akşamda kardeşime babama benim oğlanı bırakıp kına gecesine gittik, eee oğlan biraz düzeldi ya içimde de kurtlar birikmiş inan hiç oturmadım oynayıp durdum sürekli. Düğünümüz de çok güzeldi, herşey harikaydı, gelinimizi ben ilk defa gördüm ama çok sevdim; çok çıtı pıtı sevimli hamarat bir gelinimiz oldu.
    Düğünden sonraki günlerde de oğlum hastalığın ve kalabalık ortamın verdiği huzursuzlukla burnumdan getirdi valla, herşeye ağlayıp durdu. İstanbul u bu sefer doya doya gezemedim anlayacağın, malum hava şartlarıda sağolsun izin vermedi. Ama herşeye rağmen güzel bir düğün geçirdim, en azından bütün akrabalarımı yakınlarımı gördüm. Birde her İstanbula her gittiğimde görmeyi çok istediğim ama hep bişeylerin engel olduğu Eyüp Sultana gittim. İşte benden bu kadar canım. Anlatacak çok şey daha var ama, yorumla bu kadarı anca oluyor.
    Msnde denk gelsek yazışırız oda nasip olmadı hiç.
    Şimdi kaçıyorum, seni ve Berili öptüm.

    Sevgiler
    Nagehan

    YanıtlaSil