9 Şubat 2008 Cumartesi

ÇOK DEĞİŞİK BİR HAMUR İŞİ..KIYMALI..LEZİZ..ANNEMİN ÇIRÇIRI




Annemin meşhur Çırçır'ını bilmeyen yoktur buralarda. Samsun'da daha büyüğünü yapıp kesip ikram ederler ama annem kendince tek porsiyonluk denemiş ve servisi daha güzel ve pratik olmuş. İşte tadına doyulmaz Çırçır'ın sırları:



ÇIRÇIR

18-19 porsiyon

Malzemeler:

Hamuru için:

5 su bardağı un, tuz , su

Hamura sürmek için:

Ayçiçek yağı

İçi için:

500 gr.orta yağlı dana kıyması

2 adet iri kuru soğan- rondoda değil elde iri doğranacak

Yarım demet maydanoz

Tuz, karabiber




Yapılışı:

Unu tuz ve suyla karıştırıp orta sert bir hamur hazırlanır.

Hamur 18-19 adet mandalina büyüklüğünde bezeye ayrılır ve biraz dinlenmeye bırakılır.

Öteki tarafta kıyma elde iri doğradığınız soğan ve kıyılmış maydanozla karıştırılır. Tuz, karabiber eklenir.

Hamur bezelerinden tezgah üzerinde pasta tabağı büyüklüğünde yuvarlak açılır.

Yuvarlağın üzerine ayçiçek yağı sürülür.

Bu yuvarlak dörde bölünür.

2 parçası üst üste konur(kaldı 2 hamur parçası).

O 2 parçanın üstüne 1 yemek kaşığı kadar kıyma(1.kıyma) konur.

Kıymanın üstüne hamur parçası kapatılır(kaldı 1 hamur parçası). O hamurun üstüne gene kıyma(2.kıyma) konur.

Son hamur parçası da konur(hamur bitti) ve üzerine gene kıyma(3.kıyma) konur.

Kıymalı hamur bohça şeklinde kapatılır.

Sonra bu bohçalar oklava ile gene açılır.

Çok az yağlı tavada her bir tarafı için 3-4'er dakikalık süre içinde arkalı önlü pişirilir.


Sonra sıcak olarak servis yapılır.



Eğer sonra servis yapacaksınız, daha az süre tavada tutup sonra fırında ısıtıp servis yapabilirsiniz.


İşte biraz zahmetli ama yemesi çok keyifli, müthiş leziz ÇIRÇIR...Kesinlikle yapın, tavsiye ediyorum...İster ayran, ister çayla servis yapın.



AFİYET OLSUN.






11 yorum:

  1. Of bu süper bişey ya Samsun yemeği midir bu tam benim tarzım Allah'ım Samsunlu muyum ben yoksa..

    YanıtlaSil
  2. Ayy bu nasıl güzel birşeydir yaaa..Çok severim böyle tarifleri..Resimleri iyce inceliyimde tam anlıyım yapılışını..
    Anacığının ellerine sağlık,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir lezzet böyle.elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Banu'cum cok degisik ve cok güzel bir tarif,anneciginin ellerine saglik.Iyi haftalar diliyorum,öpüyorum canim.

    YanıtlaSil
  5. merhaba, ellerine sağlık anneciğinizin..bana bir anda çiğ böreği hatırlattı..ama tabi bu saha az yağda ve daaha farklı bir şekle sahip..severim böyle lezzetleri...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. bir nevi kçük börekler anladığım kadarıyla lezzetli görünüyor denemek lazım sanki kokusunu duyar gibi oldum :)

    YanıtlaSil
  7. anneciğinin ellerine sağlık cnm, sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ama sende hep en sevdiğim yemekleri yapıyosunnn.Ellerine sağllıkk

    YanıtlaSil
  9. adı çok şeker eminim lezizdir de anneciğinin elelrine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Banuuu nerelerdesin kıss sen hiç gelmez görünmez oldun tabi oturdun bu çırçırları yedin yedin ıhdın kaldın dimi.
    Annenin ellerine sağlık çok değişik bir tarif herkes bilir demişsin ama ben hiç bilmiyordum çok teşekkür ederim öptüm bay

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık..değişik ve güzel bir tarif....

    öptüm canım...

    YanıtlaSil