9 Ocak 2008 Çarşamba

KÖRİLİ NOHUTLU TAVUK


KÖRİLİ NOHUTLU TAVUK

Malzemeler:
1 su bardağı haşlanmış ve kabukları çıkarılmış nohut
2 adet haşlanmış derisiz tavuk göğsü- küçük küçük doğranmış
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı köri
2 adet domates veya 1 yemek kaşığı salça
5-6 adet taze soğan

Yapılışı:
Bir tencerede zeytinyağında yemeklik doğradığınız kuru soğanı kavurun. (Eğer salça kullanacaksanız salçayı ekleyip kokusu çıkana kadar kavurun)Üzerine tavukları ekleyip tavuklar açık kahve bir renk alıncaya kadar kavurun. Köriyi ekleyin, biraz daha çevirin. Salça kullanmadıysanız rendelediğiniz domatesi ve nohutları üzerine ekleyin. Yarım çay bardağı su ekleyip yemeği kaynatın. Ocaktan almanıza yakın enine ince doğradığınız taze soğanları ilave edin. 2-3 dakika pişirdikten sonra ateşten alın.


Ben yanında kırmızı biberli bulgur pilavı ile servis yaptım.

Eşimin sevdiği güzel bir öğün oldu.


Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. Selam canım,
    Harika görünüyor yemeğin. Ellerine sağlık.
    Öpüyorum. Dilerim daha iyisindir.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. gÜSELL AMA ben körİ hiç SEVMİYORUM YA UZAKDOĞUDA ÇOK KOKUYORDU AY AKLIMA GELDİKÇE İÇİM KALKIYOR KISMA BANA EMİ :( KILIM ben kıl :)

    YanıtlaSil
  3. canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor.
    sobelemıssın tesekkur ederım kabul edıyorum . sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  4. tavuğa çok yakıştırıyorum ben köri yi...ellerine sağlık yine döktürmüşsün

    YanıtlaSil
  5. canım merhaba
    Nasılsın, alıştımı senin bakıcı bayan iyice. Yoksa hala sen kitap okurken oda mı okuyor :)))
    Yemeğinde harika görünüyor, ellerine sağlık. Afiyetle yiyin
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. banuuu nerelerdesin kız yoksun çoktandır uğramaz oldun da ben geldim körili tavuğu eşimde pek sever ben fazla baharat sevmediğim için pek yemem ama o benim yerimede yer o kadar yani ellerine sağlık öpüldün baay

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık ve teşekkürler... sayende bu akşamki menü de fazla düşünmeden oluşmuş oldu... ben de yaptım körili tavuk... şuan ocakta sofraya konmayı bekliyor... öptüm seni...

    YanıtlaSil
  8. Size iyi eğlenceler şeker. Dilerim Beril de bu gece çok sakin olur ve size huzurlu yemek yeme fırsatı verir.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba canım, körili tavuk ve yanına bulgur pilavı, çok güzel bir tabak olmuş,ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. hu huuuu ya bayılıyorum bulgur pilavına.. körili hiç yapmadım ama ette köri harika oluyor gerçekten. eline sağlık...

    YanıtlaSil
  11. mmmmm nefis görünüyor, tavukta köri tadı, az kullanılınca hoş oluyor ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Köri tavuğa çok yakışıyor valla eminim süper olmuştur bu yemek.
    Bir de soya soslu tavuk çok güzel oluyor...
    Ya düşündüm de et olsun çamurdan olsun herşey yakışır :))
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. Canım, karnım da öyle aç ki. Vallahi şimdi olsa ne makbule geçerdi.
    Ellerine sağlık. Şahane. Hem de yanında bulgur pilavı. Afiyet olsun. Ben en iyisi kaybolayım.

    Sevgiler...

    guldenelkan.blogcu.com

    YanıtlaSil
  14. Canım sobelerini nihayet cevapladım :)
    Gecikme için özür...

    YanıtlaSil
  15. Canim nerelerdesin özlettin kendini.Blogspota gectiginden beri sesin solugun cikmiyor.Görüsmek üzere tatlim.

    YanıtlaSil
  16. banucum nerelerdesin seni merak ettim arkadaşım iyisindir umarım öptüm bayy

    YanıtlaSil
  17. ellerine saglik canim cok lezzetli görünüyo

    YanıtlaSil