23 Ocak 2008 Çarşamba

ÇIRPILMIŞ YUMURTA

Benim öyle şeker öyle öyle tatlı bir teyzem vardır ki anlatamam. Teyzemle ilgili anılarım canlandıkça şu an kendisinin oldukça rahatsız olması beni daha da derinden üzüyor. Karadenizlilere özgü bir nüktedanlık vardır teyzemde. Samsun'lu, çok konuşkan tatlı dilli matrak teyzem tüm konuşmalarına mutlaka bir atasözü veya deyim katar. Öyle yerinde kullanır ki hep onun bu özelliğine imrenirim. Annem de öyledir, engin atasözü dağarcığı lafına bal katar, sohbetini renklendirir. Ancak bu atasözleri ve deyimlerin bazıları argo ve küfür içerebilmektedir ki bunları sözlüklerden öğrenmek güç olacaktır. Teyzemin İzmir’e geldiği bir zaman bendeki bu eksikliği gidermek ve o sözleri ezberlemek için teyzemi ve annemi karşıma oturttum ve tüm atasözlerini hatırlamalarını ve bana yazdırmalarını istedim. Evet şimdi arşivimde bayağı bir atasözü var. Ama küfürlü de olsa yerini hiçbir lafın tutmadığı bu atasözlerini artık netten de bulmak mümkün.



Tarkan’la ilgili bu haberi okuyunca aklıma teyzemle yaptıklarım geldi. Tarkan da bayağı övgü almış Türk Dil Kurumundan baksanıza.
Tarkan’ın albümünü beğendiniz mi? Ben henüz dinlemedim. Şu şarkılarda geçen atasözlerini duymak için bir dinlemek gerek.


Bu arada blog yazarlığı yaparken Türkçemizi doğru ve güzel kullanmak adına
http://www.tdk.gov.tr/ nin sözlük ve imla kılavuzundan da faydalanabilirsiniz.


Gelelim bugünkü tarifimize; Çırpılmış Yumurta
Bu seferki yapımı basit ama leziz bir kahvaltı seçeneği. Bu tarifi hiç vermeye niyetim yoktu herkes biliyordur diye ama çevremdeki birçok insanın bilmemesi özellikle çocukları açısından faydalı olacaktır diye yazmaya karar verdim. Zira benim kızımın en sevdiği yumurta budur.


ÇIRPILMIŞ YUMURTA
1 kişi için:
1 adet yumurta
50 cc süt(yarım çay bardağından biraz az)
Dilediğiniz miktarda tuz
1 tatlı kaşığı tereyağı


Bir tavada tereyağı erirken yumurta kırılır, hemen tahta bir kaşıkla yumurta karıştırılırken hemen yumurta pişmeye başlamadan süt ilave edilir. Süt hafif çekip, yumurta pişinceye kadar pişirilir.
Tüm zararlarına ve yasağa karşın yanında kızarmış sosis ile servis yapılır(bu sizin için-küçüklere vermeyelim)



Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. tam çocukara göre bir lezzet olmuş eline sağlık banucum, teyzenle ilgili daha önce de yazmıştın Allah şifa versin en kısa zamanda düzelsin...bu arada Tarkan ı ilk cıktıgından beri coook begenerek dinliyorum...sevgiler bizden öpüyoruz

    YanıtlaSil
  2. günaydın canım
    Naber nasılsın, Berilin nasıl?
    Ben bu sabah kendimi hiç iyi hissetmiyorum nedense, o nedenle sana bir yazayım belki bana yine öyle matrak bir yorum yazarsında belki keyfim yerine gelir diye sabah sabah sana yazıyorum yani.
    Yumurtayı bende oğluma böyle yapıyorum,afiyet olsun yavrularımıza, seninde ellerine sağlık.
    Öptüm Berili ve seni
    Sevgiler
    Nagehan

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canımcım, mis gibi olmuş yumurtalar..

    YanıtlaSil
  4. Cok lezzetli görünüyor canim,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Tarkan'ın yeni albümüyle ilgili bir yazım vardı İŞTE BURDA (:

    YanıtlaSil