31 Ocak 2012 Salı

RADİKA SALATASI


Hayatıma otları soktum ya bir kere, cibes yaptım sever gibi yaptım ya bi kere, pazarda gördüğüm radikayı alıp yapmaya karar verdim. Annem eskiden yapardı, rahmetli babam severdi ama biz ağzımızı sürmezdik.
Bakalım şimdi kimler sevecek?

RADİKA SALATASI
Radikaların kök kısımlarını kesip atın, otları bol suda çamuru gidene kadar yıkayın. Sonra sirkeli suda bekletip gene yıkayıp süzün(yukarıdaki 1.resim çiğ radikaların fotoğrafıdır). Radikalar çok uzunsa elinizle ikiye bölün. Bir tencereye su koyun ve kaynamasını bekleyin. Su kaynadıktan sonra içine biraz tuz atın ve otları parça parça koyun. Tencerenin kapağını kapatmadan 7 -10 dakika arası haşlayın. Haşlanmış otları süzün, bir servis tabağına alın, ılınınca üzerine zeytinyağı, limon ve tuz karışımından oluşan sosu ve sarımsak rendesini dökün.

Afiyet olsun.


Tadını acımtrak bulduğumdan ve tadı kesinlikle bana hitap etmediğinden ben sevmedim! Otseverlere afiyet olsun!

2 yorum:

  1. Hemen yorumumu katarrıımm.Çünkü bu biz egelilerin salatası ve annemde ellerine saglık çok güzel yapar.Sizinkide harrika görunuyor.Cok sevdim bu siteyi bende beklerim umarım beğenirsiniz. :)

    YanıtlaSil
  2. ben radikanın tadını acımtrak buldum, ama duyduğuma göre 2 tip radika varmış, biri tatlı bir acı imiş, eğer öyleyse bana acısı denk gelmiş olmalı.

    YanıtlaSil