14 Ocak 2012 Cumartesi

CİBES SALATASI

Çocukluğumdan beri İzmir'de olmama rağmen otlarla aram hiç iyi olmadı. Ama yaş itibariyle biraz daha sağlıklı besinlere yönelmede kendimi zorlayarak yeni menülere fırsat tanıyorum. Tire'de restoranda eşimin ve kızımın hiç yapmadığım cibes otu salatasını sevdiklerini görünce evde hazırlamaya karar verdim.



Restoranda yüzümü buruşturarak yediğim cibesi kendim yapınca ben bile sevdim:))


İşte pazardan aldığım cibesler:





İşte sağlıklı Ege otu cibes'in salatası:




Gerekli malzemeler:


Yarım kilo cibes
Zeytinyağı
Limon
3-4 diş sarımsak rendesi


Tuz
Yapılışı:
Cibeslerin dış yapraklarını atın, kalanları bol suda yıkayın, 10-15 dk sirkeli suda bekletin.
Derin bir tencerede su kaynatın, bir miktar tuz atın, ardından bu kaynayan suya bütün halde cibesleri atın.
Cibeslerin kök kısımları yumuşayana kadar pişirin. Haşlandıktan sonra süzün, iri iri doğrayın, ılık hale gelince üzerine zeytinyağı, limon suyu dökün. Sarımsak rendesi ve tuz ekleyip karıştırın.



Genelde balık sofrasında görmeye alışık olduğumuz bu salatayı aslında dilediğiniz tüm ana yemeklerle de yakıştırabilirsiniz.


Afiyet olsun.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder