20 Mayıs 2011 Cuma

SÜPRİZLİ BİR KURABİYE YAPMAYA NE DERSİNİZ, İŞTE LOKUMLU KURABİYE

Kızım ana sınıfına gidiyor, sınıfta en sevdiği aktiviteler dans, müzik ve resim olunca diğer konulara(matematik, ingilizce ve diğer işledikleri konular..) ilgi göstermesi adına evde de kendisine destek olmaya başladık. Yeni alanlara ilgi duymaya başladıkça evde de bu konularda kendini geliştirmeye adadı. Evde hazırladığı bir çalışma ile "bence bu çalışma ile öğretmeninin gözüne girersin" dedim. İlk kez duyduğu bu deyim onu şaşırttı. Anlamını açıkladım, "hımm" diye anladığını belirtti.



Ertesi gün okuldan almaya gittiğimde arabaya biner binmez "biliyor musun bugün öğretmenimin içine girdim" dedi... Bir düşündüm, sonra gülerek "haaaa....bravo ama içine değil gözüne girdin!" dedim. Tabii onu içime sokasım vardı!!! Eve gelir gelmez bu duyguyu hayata geçirdim.... paha biçilemez...



Aşağıdaki lokumlu kurabiyeyi servis etmek süprizci kızım için çok zevkli idi. herkesle "ısırın içinden süpriz çıkacak" diyerek ilgilendi:)))







LOKUMLU KURABİYE (22-25 adet)
Gerekli Malzemeler:

250 g lokum, ben güllü lokum kullandım, aslında sakızlı da çok yakışır.

Hamuru için:

2 çorba kaşığı pudra şekeri

1 paket krema

125g margarin(oda sıcaklığında erimiş)

1 çorba kaşığı sirke

1 paket hamur kabartma tozu

Aldığı kadar un (yaklaşık 4-4,5 bardak un alıyor)

Piştikten sonra üzerine serpmek için pudra şekeri



Yapılışı:



Hamur için gerekli malzemeleri karıştırdıktan sonra hamurunuzdan cevizden biraz büyük parçalar alın, elinizle avuç içinizde hamuru açıp içine lokumları koyup yuvarlak şekli vererek kapatın.



Fırınınızı 175 derecede ön ısıtın. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisinde kurabiyelerinizin üstü hafif esmerleşinceye kadar pişirin.
Servis tabağına aldıktan sonra üzerlerine pudra şekeri serperek ikram edin.



Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder