21 Temmuz 2008 Pazartesi

URLA KATMERİ



Yaz sezonunu açalı bayağı oldu, nerdeyse yazı yarıladık ama ben hala manzaralı iştah açıcı tariflerime geçemedim. Biriktiler de biriktiler...

Açılışı, benim yapmadığım ama hazır aldığım Urla'nın o eşsiz lezzetlerinden "katmer"le yapayım. Bu da Çeşme versiyonu. Aynı lezzet...ancak yağda piştiği için biraz ağır oluyoooor.

Urla'ya ya da Çeşme'ye gelirseniz katmer yemeden gitmeyin derim. İçi lorlu veya kıymalısı var. Tarifi http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/6097941.asp?yazarid=45&gid=61 Mehmet Yaşin şöyle anlatmış,
Yufka, elle havada döndüre döndüre açılmaktaydı. O küçücük hamur topağının, kısa bir süre sonra kağıt kadar incecik yufka haline gelmesini seyretmek bile insanın ağzının sulanmasına yetiyordu.Tepsi büyüklüğüne ulaşan yufka, içinde zeytinyağı bulunan kızgın bir sacın üstüne yayılıyordu. İçine arzuya göre peynir, kıyma, patates konuyordu. Sonra bir zarf gibi kapatılıp, altı üstü altın sarısına dönünceye kadar kızartılıyordu. Tarifini birkaç satıra sığdırdığım katmerin, bu kadar kolay yapıldığını sanmayın sakın. Tabii ki bir takım incelikler, el becerileri vardı....
Burada da tarifi var:http://www.urlaonline.com/urlaaktif/content/view/88/1/

Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. Selam canım,
    Diyette olan ben ve benim gibi arkadaşların pek tasvip etmediği görüntüler bunlar.

    Afiyet olsun canım.

    Gerçekten İstanbul'a geliyor musun?
    Geleceğin tarihten haberdar et lütfen.
    Buradaysam mutlaka görüşmek isterim.
    Çok dertliyim bu aralar.
    Başını şişireyim biraz.

    Öpüyorum canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Katmeri cok severim ama denizi o kadar özledimki beni arka görüntü daha cok etkiledi.Urlada katmer,ilicada kumru,cesme sahile geldigimizdede misir yedikmi tamamdir:)
    Katmer cok güzel afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, işte özlediğimiz manzaralı yemekler

    YanıtlaSil
  4. canım tarif nefis ve iyi tatiller sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ay canım ya ben çok severim bu katmeri heryerde yok urlada var çeşmede var evet birde bozdağda var canım çekti inan yağda pişeni daha lezzetli oluyor nedense kalorisi fazla olduğundan sanırım (herşeyin zararı güzel sanırım) artık tatil dönüşüne az kaldı kışa doğru nasipse uğrar yeriz çayla nefis oluyor, iyiki izmirliyim diyorum....hoşçakal ve sevgilerimi bırakıyorum...hayriye73.blogcu

    YanıtlaSil