14 Temmuz 2008 Pazartesi

MISIR EKMEĞİ-fırında



Çok yoğun günlermiş beni bekleyen, çok proje varmış ben gelsem de tamamlansın istenilen...Benimse tek derdim zaman...Zamanla yarışırken, zaman yaratamadığım bir iş de bu..Bu iş değil hobim ama vakit yok...Yemek yapmaya devam, az da olsa.

Güzel yaz kahvaltıları başladı..Ben de çok sevdiğim mısır unu ile Gülden Hanım'ın harika tariflerinden birini yaptım. Yarı Karadenizli ailem bayıldı...Tavsiyelerimle,,,Gülden Hanım'a teşekkürler, sevgiler.

MISIR EKMEĞİ

MALZEMELER

2 su bardağı mısır unu
1 su bardağı buğday unu
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı tozşeker
Yarım tatlı kaşığı tuz
Yeterince sıcak su

HAZIRLANIŞI

Tüm malzemeyi azar azar sıcak su ilavesiyle yoğurun. Kulak memesinden biraz yumuşakça bir hamur elde edin. Yağladığınız kalıba(ben borcamda yaptım ama biraz büyük olduğundan ince oldu, küçük bir kapta yaparsanız kalın olacaktır) döküp kek gibi pişirin.

Ben kurutulmuş domates(zeytinyağı ve kekik ile sosladım) ve acı biber sosu ile servis yaptım. Yanında da çay ile çok güzel oldu:)

Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Bu yaz yok mu balkondan deniz manzaralı masalar. en önemlisi iş... ben de aradığımı bulsam.

    YanıtlaSil
  2. Ekmek nefis.Sogutmadan yaninda cayla süper:)Eline saglik

    YanıtlaSil
  3. yoğurtla çok güzel olur ellerine sağlık

    YanıtlaSil