11 Haziran 2015 Perşembe

Çıtır Yufkalı Tavuklu Mantı


Biz şanslı çocuklardık, annemiz çağının ileri görüşlü, kendini yetiştirmiş, yeniliklere açık ve ayak uydurabilen ve çocuk eğitimine önem veren kadınlarındandı. Buna rağmen çağın toplumsal kuralları ve annesinden gördükleri bizim evde de geçerli idi. Biz annemizle özellikle aşk meşk konularını hiç konuşmazdık. Annesini eleştirip sonra aynı annesine benzeyip aynı hataları yapan insanlardan olmamak için her zaman mottom "annenin iyi yaptığını yap, kötü yaptığını yapma" olmuştur. Ben kızımla her konuyu konuşabilmek, bana her sorununu her düşüncesini aktarabilmesi için ona hep o rahatlığı vermeye çalıştım. Garipsediğim, kızdığım, benimsemediğim konularda bile sakin kalıp tepki vermeden ona düşüncelerime anlatmaya çalıştım. Ve ben bir şeyi daha çok doğru yaptım, onun babasıyla da bu iki yönlü iletişimi kurması için ikisini de ittirdim. Bu da evimize öyle unutulmaz, öyle şeker diyaloglar getiriyor ki, ailemiz derin iletişimle daha da güçleniyor. Miniğimiz özgüveniyle bizden öğrendikleriyle bir de akıl veriyor ki... Geçenlerde teyzesi bir erkekle buluşacaktı, ona sakın sen çıkma teklif etme, biraz bekle dedi, sonra çok abartılı çok şık giyinme deyip, kot pantolon ve gömlek önerdi. Saçlarına da düz fön ve yüzüne hafif bir makyaj yeterliymiş.  Çooook eğleniyoruuuuz biiiz!


Gelelim yemeğimize; uzun zaman önce kuaför arkadaşım  Hülya vermişti tarifi. Hemen yaptım ama yayınlamakta geç kaldım.(Hülyacım kulakların çınlasın)


Malzemeler:
1 adet tavuğun göğsü veya 3-4 parça kemiksiz kalça but
3 adet yufka
Bir miktar sarımsaklı yoğurt
Salça, zeytinyağı
Yapılışı: 1 adet kemiksiz tavuk göğsünü ya da 3-4 parça kemiksiz kalça butu suda haşlayın.
Diğer tarafta 3 yufkayı, teker teker yarımay şeklinde katlayıp, sıkmadan bol kalacak şekilde ayrı ayrı rulo şekline getirip 3 cm. genişliğinde kesilir. 3 yufkaya da aynı işlem uygulandıktan sonra, ısıya dayanıklı derin bir kaba dikey olarak fotoğraftaki gibi dizilir. Birbirlerine bitişik diziniz ki sonradan açılmasınlar. Fırınınızda 180-200 derece fırında rengi açık kahveye dönene, heryeri eşit oranda çıtırlaşana kadar pişirilir. Haşladığınız tavuğun suyu ile yufkalar ıslatılır, üzerine tavuk etini didip fırında tavukları kurutmadan kısa bir süre daha pişirin.  Fırından çıkınca üzerine sarımsaklı yoğurt ve zeytinyağında kızdırılmış salça ile servis yapılır.
Afiyet olsun.(son yoğurtlu, salçalı halini fotoğraflamayı unutmuşum. )







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder