26 Aralık 2007 Çarşamba

SEBZELİ YEŞİL ZEYTİN


Havalar soğuk olduğu için bu bayram kızımızla bir yere gitmek istemedik. Uzun süredir ilk kez bir bayramı evde geçirecek olmamız bende eskilerin bayram havasını yarattı. Avrupa Yakasındaki Burhan'ı anıp durdum. Aynı onun gibi bir havalara girdim, bayramda evim ziyaretlerle dolsun, elimi öpsünler, hediyeler vereyim, börekler, tatlılar sunayım falan...Değişik bir ruh haliydi.

Yaptığım börek ve tatlı çok beğenildi anacak size sunacak bir fotoğrafım yok, kalabalık ve telaş arasında çekemedim.

Umarım bayramınız bayram havasında geçmiştir.

Tarifsiz bırakmayayım; bayramda kahvaltıda sunduğum yeşil zeytin artık tadanların ve bizim daimi kahvaltılığımız olacağa benziyor.

SEBZELİ YEŞİL ZEYTİN
1 adet havucu, 1 adet tatlı yeşil biberi ve kereviz saplarını incecik doğradım. Yeşil zeytinle karıştırdım. Üstüne kekik serptim, zeytinyağı ve limon suyu da koyup hepsini bir güzel karıştırdım. Buzdolabında sakladım. Sebzeleriyle beraber ikram ettim.

Çok aromatik, leziz bir tat..

(Orijinal tarif Çeşme'de bir cafeden, Hıncal Uluç'un aktarımıyla)

1 yorum: