3 Ekim 2018 Çarşamba

Yalancı Su Böreği




Samsun'da özellikle şehir dışından gelen misafirlere iç harcını ev sahibinin hazırladığı fırında yaptırılan pide ve su böreği ikram edilir. Ben sevdiklerimi özlediğim kadar bu lezzetleri de yiyebileceğim için heyecanla yolculuk ederdim Samsun'a. Bir gidişimizde gene bizi su böreği ile karşıladılar. O nasıl bir lezzettir. Parmaklarımı yerken kuzenime teşekkürler ediyordum ama o yüzünü ekşitiyordu. N'oldu dediğimde bu son yaptırdığı su böreğini hiç beğenmediğini söyledi. Neden dedim? Halbuki nefisti, buradaki su böreklerinden bin kat nefisti. "Su böreği dedin mi, yerken tereyağı damlatmalı" diye cevapladı beni. Yağını az bulmuştu...O gün bugündür ne zaman su böreği yesem onu daha çok anarım. Birşeyi iyi yapamıyorsan yapmayacaksın. Ben de öyle su böreği yapamam. Onun yerini tutmasa da bu börek tarifim su böreğini anımsatıyor ve kendi çapında çok leziz bir tarif. Kolaya kaçmak isterseniz bu lezzeti tavsiye ediyorum. Tereyağlı sevenler burun kıvırabilirler, bişey diyemeyeceğim.



YALANCI SU BÖREĞİ
5 yufka
5 yumurta
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ(ayçiçek)
250-300 g beyaz inek peyniri (tercihen ezine veya sert teneke peyniri)
6-7 sap maydanoz

Yumurtaları, suyu ve yağı çırpın. Maydanozu yıkayıp, yapraklarini incecik kıyın. Küçük parçalara  doğradığınız peynirle karıştırın.  Fırına dayanıklı kabı(büyük boy borcam gibi)  yağlayın ve yufkanın birini uçları kabın dışına sarkacak şekilde serin. Yufkalardan birini yumurtalı sıvı karışıma batırın. Yufkayı parçalara bölerek tabana serin. Maydanozlu peynirden bir parça dökün. Diğer yufkaları sırasıyla parçalara bölerek hazırladığımız yumurtalı sıvı karışıma batırırarak tepsiye serin. Arasıra peynirli maydanozlu harçtan koyun. Malzemeler bitince kabın dışında kalan yufkayı kapatın. En son arttırdığımız yumurtalı sıvı karışımından en üste dökün. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder