23 Mart 2017 Perşembe

SAKIZ ADASI CHİOS 2 GÜNDE ADAYI KEŞİF

Sakız Adasının orijinal adı olan Chios İngilizce Kios diye okunurken Yunanlılar Hios diye telaffuz etmekte. Bu ilk bilgi ile başladıktan sonra, 2 kez gidip büyük çoğunluğunu gezdiğim bu adanın keşfinde sizlere yardımcı olmak isterken ben de anılarımı hafızama güçlü bir şekilde yüklemiş olacağım.

Ulaşım: Çeşme Ulusoy limanından feribot veya katamaran ile. Katamaran 20 dakikada, feribot 50 dakikada varıyor. Biletinizi online alırsanız veya bir turizm acentasından voucherınız varsa mutlaka feribot saatinden bir saat önce orijinal biletinizi almak üzere acentada olun, zira Ertürk ofislerinde kuyruk oluyor(Çeşmede Ertürk'ün 3 ofisi var).
Adadaki ulaşım ise ya seçtiğiniz turun otobüsü, ya kendi aracınız  ile ya da orada araç kiralama ile olabilir. Biz araç kiralıyoruz. Özellikle yoğun turizm dönemlerinde gitmeden önce araç rezervasyonu yaptırabilirsiniz. Hatta dedesinin ötürü Türkçe duyarak büyümüş ve 20 yaşından sonra öğrendiği Türkçeyi çok iyi konuşan Dimitris'le önceden Türkçe yazışarak araç rezervasyonunuzu rahatlıkla yapabilirsiniz(Dokay Rent A Car. dimitristsardakas.@dokay.com.gr)
Veya Hertz

Adanın bazı yolları o kadar dar ki mini araç tercih ediliyor. Günlüğü 20-25 Euro. Benzin yapacağınız kilometreye göre değişmekle birlikte  25 Euro civarında olacaktır.

Adaya tüm görülmesi gereken yerleri keşfetmek ve keyfini çıkartmak için 2 gün yeter ama deniz tatili yapacağım derseniz dilediğiniz kadar uzatabilirsiniz.

Konaklama: Deniz mevsimi, havuz veya deniz yapmak isteyenlere Karfas, diğer tarihler içinse Chios merkez civarı veya otantiğin zirvesi Mesta tavsiye edilebilir. Biz ilkinde Karfas'ta Eritrai Otelin yeni bölümünde kaldık. Müthiş manzaralı yeni bina yeni oda oldukça keyif verici.

İkinci seferde ise Chios merkezde Grecian Castle Otel'de sea view villa oda tiplerinden birinde kaldık(Ocak'17 iki kisi 65Euro). Bu otelin de merkeze yakın olması, odaların rahat oluşu, ikramları, geniş kahvaltısı ile çok memnun  kaldık.

1.gün: Merkezi Chios 'u gezelim.

Cumartesi saat 2den sonra ve pazar günleri kapalı olan çarşı görülmeli, bir adaya ayak basma keyfi frappesi içilebilir. Sakız reçeli, sakız likörü, sakız içeceği  gibi sakızdan yapılan ürünler satın alınabilir.

Güney turunda görülmesi gereken yerler:
Karfas, Thymiana, Emporios Mavra Volia Plajı, Vroulidia, Dotia Tower, Armolia,Pyrgi, Olympi,  Mesta, Lithi

Daracık yollu köylere, sakız ağaçlarının yetiştiği arazilere, güzel koylara ulaşan rahat ana yolları geçip güney gezimizi bitiyoruz.
Orta ve Kuzey turunda görülmesi gereken yerler :
Avgonyma, Anavatos, Vrontados,  Lagada, Kardamyla
Chios merkezden Avgonyma' ya yola çıkıyoruz.  İyi şoför değilseniz ya da yol ve viraj sizi tutuyorsa bu orta turu es geçin. 2 köy Avgonyma ve AnavatoS görülmeli ama bilin ki yol dağın zirvesine doğru 90 derecelik virajlarla dolu.  İlk durak
Nea Moni Kilisesi.  Biz pazar günü bir vaftiz törenine denk geldik. Vaftiz sahibi, konukları için hazırladığı yiyecek ve içeceklerden bize de ikram etti. Bu nazik ikramlari(mavi içecek değişikti) da alıp bu güzel kiliseden yolumuza devam ettik. Ha bu arada araçlarda radyoda genelde türk kanalları kayıtlı, yol otantik olsun derseniz yunan kanalı arayın.
Ortaçağ köyü olan Avgonyma eşsiz deniz manzarasına sahip restoranı ile tam öğle keyfi yapılacak bir yer.

Anavatos da görüldükten sonra Vrontados'a doğru geri dönülür.
Yol yukarı doğru deniz kenarından Chios manzaralı.

Yel değirmenleri mutlaka görülmeli.

Kardamyla ve sahili Marmaro'yu görüp Lagada' ya dönün.

Lagada' da balıkçıda bişeyler yiyip merkeze dönüp arabayı teslim edip feribota yetişin.

Yiyecek içecek ortalama fiyatları:
Çay: 2 Euro
Greek Kahve: 1.5-2 Euro
Tek parca börek: 1.5-2 Euro
Frappe: 4 Euro
2 kişilik 1 porsiyon barbun, güveçte karides, salata ve 2 bira 40 Euro

Şubatta bile güzel havası olan Sakıza bahar ayları çok yakışıyor ama yazın da koylarinda deniz sefası yapmak güzel olacaktır.
Artık neredeyse herkesin Türkçe bildiği, tüm turistik tanıtım föylerinin Türkçe olduğu bu adada dil sorunu yaşamayacaksınız.

Bize çok iyi gelen kısa soluklu bu kaçamak size de iyi gelecek.