12 Mayıs 2012 Cumartesi

PATLICANLI ŞAHANE BİR ET YEMEĞİ...HÜNKAR BEĞENDİ



Bizim evde mönüde et ya da balık olmazsa sofra keyfi biraz eksik kalır, doymuş da hissedilmez. Et yemeği deyince akan sular duruyor yani. Hele de böyle beğendi olunca. Beğendiyi bir keyifle hazırladım, eşimin gelmesine 5 dakika kala beğendi sunuma hazırdı. Ellerimi öpecek (ki böyle sulu ya da başka görüşe göre samimi girişimlerde bulunmaz) diye düşünerek sabırsızlıkla gelmesini bekledim. Öperek karşıladım. Sofraya geldiğinde ben bugün ikindide börek yedim, onu yemesem olur mu demesin mi! Beğenir misin beğenmez misin!
"Canım böreğini de ye, bunu da ye" diyen iştahlı arkadaşlarım ben de sizinle aynı görüşteyim ama benim eşim-tanıyanlar bilir- bana rağmen az yiyen ve iştahsız biridir. Beğendiye siz buyrun:

Hünkar Beğendi
4 kişilik
Malzemeler:
1/2 kg dana kuşbaşı
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 çorba kaşığı salça
2-2,5 su bardağı sıcak su
Tuz, karabiber
Yarım limonun suyu
Beğendi için:
4 adet orta büyüklükte bostan patlıcan
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı sıvıyağ veya 2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
2 su bardağı soğuk süt

Yapılışı:
Önce patlıcanları közleyin(ister ocakta, ister fırında). Közlediğiniz patlıcanların kabuklarını soyup, 5 dakika limonlu suda bekletin. Suyunu iyice süzün.Soyulmuş patlıcanları keskin bir bıçak yardımıyla incecik kıyın.

Bir tencereye 1 yemek kaşığı sıvıyağ ve etleri koyup etler suyunu salıp çekene kadar kavurun, sonra üzerine 1 yemek kaşığı sıvı yağ koyun ve  1 adet soğanı yemeklik doğrayıp soğanları kavurun. Salçayı ilave edip karıştırın. Sonra etlerin üzerini 1 parmak geçecek kadar su ekleyin. Etler yumuşayıncaya kadar haşlamaya bırakın. Haşlanan etleri bir kenara ayırın.

Beğendi sosu için: Ayrı bir tencerede yağda unu sararana kadar sürekli karıştırarak kavurun. Üzerine sütü ilave ederek çırpma teli ile sürekli karıştırarak pütürsüz sos kıvamına getirin. Sos fokurdarken içine kıyılmış patlıcanları ilave edin. Tuz, karabiber ve kaşar peynirini de ekleyip karıştırıp peynirler eriyince ocağın altını kapatın. Sosunuz yani beğendiniz hazır!
Beğendiyi sıcakken servis tabaklarına paylaştırın, beğendileri yayıp ortasını açın. Ortasına etleri yerleştirip servis yapın.
Afiyetle yemeniz dileğiyle...

Not: Bu yemek, tekrar ısıtmadan sıcak servis yapılırsa güzel olduğundan beğendisini servise yakın zamanda yapmanızı tavsiye ederim. Etleri önceden haşlarsanız ve patlıcanları önceden közlerseniz yemek servisinden  10 dakika  önce beğendi sosunu hazırlayabilir ve yemeğinizi sıcak sıcak servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder